Intensiv dag

Så idag har det varit en intressant dag. 
 
Hade problem och sova pga arbetet på järnvägen som pågick hela natten. Lite svårt att sova när man hela tiden hör ett (inte direkt tyst) lok som åker fram och tillbaka utanför huset hela natten. Gasar lite, bromsar (gnisslar), gasar lite, bromsar (gnisslar) osv. osv. Resulterade ganska snart i huvudvärk så var tvungen att ta en ipren för att ens kunna sova...
 
När jag sen imorse skulle till jobbet hade dom inte öppnat järnvägsövergången än, skulle ha öppnats kl 7, typ 20 över fick jag komma över. Så fick man lite bråttom till jobbet (börja 7.30)... Klarade hela arbetsdagen utan några skador, det gillas ;) 
 
Efter jobbet skulle vi (systrarna och jag) in till Örebro och äta med mamma och pappa, fira mammas födelsedag. Får ett samtal om att bilen är trasig, det är något som skrapar vid ena bakdäcket, dom plockar upp mig och sen kryper vi tillbaka hem till dom. Letar fram domkraften i garaget och lyfter upp bilen. När vi kämpar med att få loss bultarna på däcket så kom förstärkning. Pappa hade ringt efter sin bror som kom och hjälpte oss. Däcket åkte av och felsökning påbörjades. Tog en bra stund innan problemet hittades, handbromsen kopplades bort och allt pusslades ihop igen. Däcket åkte tillbaka på sin plats och bultarna skruvades åt.
ÄNTLIGEN kunde vi åka in till Örebro! 
 
Restaurangen vi skulle till stängde kl 19, vi var där ca 18.20, men vi hann ;)
 
Hektisk dag idag, jag lär sova gott inatt. Jag slipper i alla fall höra arbetare på järnvägen inatt ;)
Dom ska inte arbeta på järnvägen förrän natten mellan torsdag och fredag, något att se fram emot :P

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0