fredagen den 13e

Varför kan inget bara flyta på? Nej det ska bara krångla hela tiden. Inget ska vara lätt, eller förmånligt för mig som patient... 
 
Så ringde jag Ersta för att bekräfta lite grejer. Så det jag vet just nu är:
  • Den 9/3 kl 12 ska jag vara på Ersta för möte med läkare och sjuksköterska osv. Det mötet kommer ta ca 2,5h.
  • Den 10/3 kl 7 är min operation inbokad.
  • Den 12/3 efter kl 12 är det dags för hemgång (ska äta lunch innan jag får åka hem)
När jag pratade med Ersta frågade jag även om patienthotellet läkaren pratade om, jag skulle prata med mitt landsting för att få reda på om boende ingår i min betalningsförbindelse. Så det blev att ringa Örebro nästa.
När jag pratade med Vårdslussen i Örebro så fick jag veta att pga att jag valde att "få behanding" (eller vad man nu säger) på Ersta, dvs Fria Vårdvalet, och inte kommit till Ersta pga Vårdgarantin så betalar inte Örebro någon resa eller boende. Hängde du med? Kan sammanfatta det lite bättre kanske :P
Vårdgaranti = Örebro betalar vård, resor och boende
Fria Vårdvalet = Örebro betalar vård. Jag får själv stå för resor och boende.
Och jag ingår i det fria vårdvalet...
 
Nu är det väll bara att hitta något relativt billigt boende i närheten av Ersta för natten mellan 9-10/3. Blligt boende, i centrala Stockholm. Drömmer jag kanske?
 
Så nu ska jag bara hitta och boka boende samt boka tågbiljetter. Där försvann mina sparpengar... :/ 

Kommentarer
Postat av: Frida

Jag opererades på ersta den 12/2 och det gick hur bra som helst :)

2015-02-17 @ 10:08:47
URL: http://ulrikagotsleeved.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0