Krångel, krångel och ytterligare krångel

Dags att sammanfatta veckan då. Tror jag lugnat ner mig tillräckligt och insett vad som sades i onsdags :P
 
När jag var på Ersta den 15 dec så sa läkaren att förväntad väntetid till op var 2mån, så när det nu snart gått 2mån och jag inte hört något så börja jag undra. Har dom glömt mig? Ville veta vad som händer så kontaktade operationsplaneringen på Ersta, frågade vad som händer, har dom bokat in mig men missat att skicka ut brev?
Svaret fick mig att avge en stor suck. "Örebro har inte godkänt betalningsförbindelsen". Bläää!! Ersta hade t o m tagit kontakt med Örebro ang det den 14 jan men hade fortfarande inte fått något godkännande. :(
 
Så, var bara att leta upp nummret till Vårdslussen i Örebro för att se om dom kunde hjälpa mig. Dryga timmen senare rinde en kvinna (inte precis jättetrevlig) från Vårdslussen upp mig. Hon kollade i min journal och sa i stort sett att anledningen till att Ersta fick ringa och påminna Örebro var att Ersta skickat papprerna till "fel" ställe. Dom hade skickat det till kirurgen, vilket dom tydligen inte skulle göra :/
Hon sa även att en läkare på kirurgen (Göran något) hade skickat ett godkännande det 27 jan (!). "Bara" trygt två veckor senare... Den 4 feb var det i onsdags. Hon tyckte inte att det var något konstigt med att Ersta inte fått något, "Det skickades ju den 27e och det går ju med B-post så då är det väll framme på fredagen, kanske i måndags så det ligger säkert någonstans på Ersta och väntar på att bli öppnat."
 
Vid dom orden gick mitt humör från lite irriterad till måttligt förbannad. Sa hon seriöst just det?! Skyllde på Ersta. Försökte prata med henne om att det inte bör ta så lång tid innan man får betalningsförbindelsen godkänd. Det ignorerade hon och skyllde på Ersta, tog inget ansvar (jag vet att det inte är hennes ansvar men "hennes" landsting, hennes arbetsgivare) för att det kan ha tagit lite väl lång tid, ingen ursäkt för detta fick jag. Är väll det minsta man kan begära, speciellt i den situationen när kunden/patienten är missnöjd. 
 
Är så j*vla trött på Region Örebro Län! Fan bara krångel, otrevlig, okunnig och ohjälpsam personal!
Från det tillfället jag för första gången hade kontakt med Ersta så vart jag positivt överraskad av hur trevlig personalen var.
Är så otroligt glad att operationen kommer ske där och inte i mitt hemlandsting Örebro!
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0