Startpunkten

Ingen bra dag idag. Känner mig allmänt depp och anti. Jag vill bara gråta, gräva ner mig någonstans och inte komma upp igen på åtminstone några dagar, tanken på att behöva gå till jobbet imorgon är inte direkt lockande :( Men vad ska jag göra, behöver ju pengarna, speciellt nu när jag ska vara sjukskriven... 
 
Imorgon är det dags att påbörja 2v flyt. 2v med endast Modifast. Känns inte direkt lockande. Inte för att fortsätta på den här banan jag är på nu är speciellt lockande det heller. Känns lite som pest eller kolera just nu. 
Har förberett mig lite genom att dokumentera startvikt och mått, så jag har en utgångspunkt, se hur mkt jag minskar. Känns konstigt att säga (skriva) det ordet. Minska... Känns som om det är en önskedröm, något som aldrig kommer inträffa. 
 
Blir irriterad på mig själv, varför känner jag så här? Varför är jag deprimerad nu? Det är ju början på något bra. På något positivt. Vill inte behöva öka dosen med antideppmedicin men det kanske är ett måste? Så känns det nu iaf. Hoppas jag inte behöver det. 
 
Imorgon får jag ta och rensa kylskåpet. Frysa in det som går och samla ihop resten och gå med det till mamma och pappa. Så jag inte blir lockad att göra något jag inte borde. Det är ju lättare sagt än gjort när jag jobbar i köksmiljö. Blir ett stort test av min viljekraft.
Jag hoppas bara att jag är stark nog att klara det. 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0