21 dagar

Så igår var det dags att gå tillbaka till jobbet, vilket betyder att idag är det 3v sen operationen. :) I söndags var det efter duschen dags att ta dort mina fina plåster och tejpa såren istället. Skönt att slippa dessa kompresser :P 
 
Gjorde en sats äggsås i söndags, 9st matlådor blev det. Så nu har jag en stund ;)
Sen är jag redo för normalkost, tog med mat från jobbet. Ris och kebabgryta, luktade riktigt gott måste jag säga! 
Har haft mer energi än jag trodde, så igår när jag kom hem bestämde jag mig för att göra äggmuffins, är så himla trött på alla fruktsoppor och nyponsoppor :P
 
Hittade ett enkelt recept på internet.
Man blandade 8 ägg, ca 1dl mjölk, ½tsk olja, ½tsk bakbulver, salt och peppar och vispar ihop det. Smörj en muffinsform och lägg upp lite räkor (eller valfri fyllning) och lite riven ost och häll över äggblandningen.
Det gräddas sen i ugnen i 190grader i 20-25min eller tills den har fin yta.
Innan man tar ut muffinsen ur formarna, låt dom vila i minst 5min så dom lossnar från kanterna.
 
 
 
 
 
 
Receptet hittade jag här
 
Dom funkar utmärkt att värma upp. Hade med mig en till jobbet idag som mellanmål på em, riktigt gott!
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0