Suck...

Ner 19,5kg just nu, två storlekar på byxor och säkert lika mkt på tröjor ;) Har fått rota i garderoben efter lite mindre byxor, jag vill inte slänga kläder så när jag växt ur dom har jag bara stuvat in dom långt in i garderoben. Tröjor tappar man inte på samma sätt som byxor så har inte tänkt så mkt på tröjor ;) Har däremot märkt att mina linnen inte sitter lika tajt som innan och tröjor som varit tajta inte längre är tajta :) Tex har mina nattlinnen i one size alltid varit slimmade, nu hänger dom från bysten. 
 
Jag har som sagt haft en den kläder i garderoben som jag inte använt, en del kläder är endast använda en gång och sen hamnat längst in i garderoben då jag inte gillade dom. Så jag sa till E att hon kunde komma och kolla om det var något hon ville ha. Hade en massa leggins och koftor och även en del byxor. Att se mig i leggins är då ingen vanlig syn så dom har mest legat i garderoben, sist jag hade på mig ett par leggins tror jag var när jag var i Tanzania för typ 4-5år sen. Koftor är inte heller något jag använder, vet inte varför egentligen, det är fint men är väll inte bekvämt eller så gillar jag inte hur dom "faller" på mig. E använder och gillar leggins och koftor så tänkte att istället för att sälja allt på nätet så kan hon kolla om hon vill ha och tjäna några kronor ;)
Jag tror hon fick med sig en 4-5st leggins, en kofta, ett par jeans och ett par i stort sett nya mjukisbyxor för en liten peng. 
 
Men tydligen hade jag lagt dumma kommentarer som hon blev ledsen av. Jag visste inte ens att jag sagt något. Jag bad om ursäkt och sa att så menade jag inte alls! Sen igår fick jag reda på att jag tydligen sagt något annat som hon tog illa upp över. Hon och mamma skulle åka och handla kläder och hon ville inte ha med mig (vilket jag absolut kan acceptera) för att hon inte ville att jag skulle säga något hon skulle ta illa upp över. Då visade det sig att jag sagt något om att hon kunde få något skärp eller nått av mig och det gillade hon inte.
Att hon är glad att jag tappar i vikt men vet att hon själv går uppåt. 
 
Känns surt att hon inte bara kan vara glad för mig och "bita ihop". Hon sa till mig att jag får gärna tänka på henne ang kläder när jag går ner men vette fan om jag vill! Inte om det blir så här. När hon inte kan acceptera det och låta mig njuta av att jag går nedåt i vikt så har inte jag någon lust att vara runt henne. Annars måste jag hela tiden vakta min tunga och inte kunna berätta om mina framsteg. Inte kunna fira min framgång. Så om jag nu behöver vara i hennes närhet kan jag lika gärna hålla käften och inte säga något alls, hon verkar inte kunna accepera att det är fler än hon som mår dåligt så varför ens vara med henne. Så idag vart det inte någon middag som föräldrarna som det vanligtvis är, för jag vill inte vara med henne. Gör det enkelt för mig. 
 
På en annan anda så tog min komijobb-anställning slut i förra veckan, i fredags. Men har fyra dagar denna vecka fått vikarierat på samma arbetsplats :) Jag kommer även få jobba tre dagar nästa vecka och från sista veckan i Juni till mitten på Augusti kommer jag jobba 2-4 dagar i veckan. Tummen upp för det!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0